REGULAMIN OCENIANIA ZACHOWANIA
Regulamin oceniania zachowania ucznia opracowano na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 20 sierpnia 2011 r. w sprawie warunków i sposobów oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.
Szczegółowe kryteria oceny zachowania ucznia, tryb i zasady ustalania ocen realizowane są po uzyskaniu opinii Samorządu Uczniowskiego i Rady Rodziców oraz po zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną.
Ocena zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 20 sierpnia 2011 r. w sprawie warunków i sposobów oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych z zastrzeżeniem pkt. 2.6.
Ocena zachowania powinna uwzględniać:
a) funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym;
b) respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych;
c) dbałość o honor i tradycje szkoły;
d) dbałość o piękno mowy ojczystej;
e) dbałość bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych.
1. Na początku każdego semestru uczeń otrzymuje 100 punktów. W trakcie trwania semestru uczeń gromadzi punkty dodatnie i ujemne, które przed klasyfikacją są sumowane przez wychowawcę i przekładane na ocenę z zachowania.
2. Ocena z zachowania zostaje wystawiona przez wychowawcę klasy, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej o spełnianiu przez ucznia obowiązków szkolnych.
3. Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę z zachowania.
4. Ocenę semestralną z zachowania ustala się w oparciu o sumę punktów zdobytych przez ucznia w semestrze. Ocenę roczną z zachowania ustala się o sumę punktów zdobytych przez ucznia w ciągu roku, dzieląc tą sumę punktów przez dwa.
5. Zarówno punkty dodatnie jak i ujemne są wpisywane przez uprawnione do tego osoby w załączonych do dziennika klasowego zeszytów. Każdy wpis musi zawierać następujące elementy:
a) datę
b) liczbę punktów
c) powód
d) czytelny podpis wpisującego
Za zachowanie ucznia poza szkołą odpowiadają jego rodzice (opiekunowie prawni).
Na początku I i II semestru uczeń otrzymuje 100 punktów.
Zachowanie |
Punkty |
wzorowe | 250 i powyżej |
bardzo dobre | 176 - 249 |
dobre | 91 - 175 |
poprawne | 51 - 90 |
nieodpowiednie | 1 - 50 |
naganne | 0 i poniżej |